Debatforum


Er der ikke nogle der kender til dette vanvid?


Tilbage til forsiden         Skriv svar
Emnet er startet af  Jakob  (16-05-2013)

Nedenstående vanvid har været omtalt i flere forskellige medier. Denne svenske artikel om emnet virker sober og detaljeret, men kender ikke til siden iøvrigt. Men sagen er altså omtalt flere steder. Er der ikke nogle i dette forum der ved noget og måske i bedste fald kunne berolige?

http://www.friatider.se/snart-forbjudet-odla-sin-egen-mat

Svar

Indsendt af Hans Olav Nymand  (16-05-2013)

Jeg ville tage det helt roligt.

Iflg. Wikipedia er "Fria Tider" en stærkt højreorienteret netavis med stærk fokus mod EU, Indvandring m.v.

Hans Olav

Indsendt af Jakob  (16-05-2013)

Jeg er lige ved at undersøge, om historien er en "and" eller ikke. Lader opslaget være indtil jeg ved mere. Mht. avisen eller bladets beskaffenhed, undersøgte jeg ikke dette, men antog den for at være en af de lokalaviser, som der endnu er mange af i Sverige.

Indsendt af Jakob  (16-05-2013)

Der er desværre ikke tale om en "and", der foreligger faktisk et "Forslag til forordning" i regi af EU-parlamentet og Rådet fra Kommissionen. Men som nævnt "kun" et forslag. Skal være opmærksom på, om der dukker anden omtale - end fra den føromtalte svenske kilde - op og hvordan disse så måtte se på sagen, som jeg altså erindrer at have set omtalt andetsteds.

Indsendt af Jakob  (16-05-2013)

En økologisk fåreavler sendte mig dette, tyder på en eller anden modifikation af det oprindelige forslag,men som stadig lader mange spørgsmål ubesvarede. F.eks. for hobbyavlere - af træer og buske...
Heldigvis er det ikke "i overmorgen".

http://www.okologi.dk/baeredygtigt-forbrug/aktuelt-om-oekologi/oeko-nyheder/2013/maj/nye-eu-planteregler---spelten-maaske-reddet.aspx?utm_source=%C3%98kologisk+Landsforening+List&utm_medium=email&utm_content=CenterNyhed-2-LaesMere&utm_campaign=980658f082-OL_nyhedsmail_20_2013&utm_term=0_78c9af8c9f-980658f082-122081570

Indsendt af Jakob  (03-06-2013)

Der dukker stadig ind imellem artikler op. Nogle er svenske eller engelsksprogede (internationale) og meget skeptiske, andre er danske og udlægger sagen helt anderledes. Vi må fortsætte med at så vores frø, hvad ellers kan man gøre?

Tilbage til forsiden         Skriv svar