Debatforum


Trægenkendelse - Medturleder på vandreture i DVL regi


Tilbage til forsiden         Skriv svar
Emnet er startet af  Gunver Larsen  (27-01-2024)

Findes der i denne forening en fagperson, som har lyst til at være medturleder på nogle af mine vandreture i DVL regi og formidle viden om træer - særligt trægekendelse? Noget som er meget efterspurgt.
Turene foregår som oftest i Hovedstadsområdet og Nordsjælland og er korte eller lange, alt efter hvad vi aftaler. Alle tider på året er egnede. Turene kan foregå sjældent eller ofte. Gerne i din yndlingsskov.
Hvis du har lyst til at høre nærmere og eventuelt hjælpe, så skriv en mail til larsen. gunver@gmail.com.
Jeg er turleder i Lyngby afdelingen af Dansk Vandrelaug, DVL. Alt arbejdet er på frivillig basis uden honorar, men vi kan dog få rejseudgifter o.lign. dækket. Dette nævnt blot for at bringe alt "på det rene" :-)
Venlig hilsen
Gunver Larsen

Svar

Indsendt af Jakob Buhl  (28-01-2024)

Jeg håber og tror på, at du kan finde en når først budskabet er nået ud.
Det lykkedes jo tilbage i 2010erne dengang "Red Byens Træer" i København havde brug for dendrologisk bistand.
Ville selv elske den opgave, men geografien passer ikke, Spændende hvis folk er ved at få øjnene op for det.

Venlig hilsen

Jakob Buhl

Indsendt af claus Barholm-Hansen  (30-01-2024)

Hej Gunver

jeg vil gerne vise rundt på mit hjemme-område som er Ryget og Sækken i Værløse.
Jeg har fulgt nogen af træerne i et par år for at lære lidt om deres fænologi.
mvh
claus

Indsendt af Gunver Larsen  (07-02-2024)

Hej Claus Barholm-Hansen.
Mange tak for dit tilbud om at vise rundt i Ryget og Sækken i Værløse. Det vil jeg med stor glæde tage imod.
Ville du være venlig at sende dit tlf.nr. og mailadresse til mig, enten via SMS til mit tlf.nr. 3089 4659 eller på mail til larsen.gunver@gmail.com, så vi kan aftale nærmere.
Jeg beklager meget, at jeg har været så længe om at svare; jeg mente, at jeg havde bestilt "notifikation", hvis der kom reaktioner på min forespørgsel, men det har ikke virket. Så jeg var bare nysgerrig her til aften 7/2 og blev meget glad for at læse din hilsen.
Venlig hilsen
Gunver Larsen

Tilbage til forsiden         Skriv svar